Salgsbetingelser

Her finnes informasjon om hvilke vilkår som gjelder ved kjøp hos hemali.

Dersom automatisk bekreftelse på din bestilling via e-post uteblir, bør du umiddelbart kontakte kundeservice på post@hemali.no.

PARTENE

Selger:

Bedriftsnavn: Hemali Holding AS

Adresse: Fjordalléen 18, 0250 Oslo

E-post: julia@hemali.no

Betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper:

Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.

LEVERINGSTID

Normal leveringstid er 2-3 arbeidsdager på lagerførte varer. I kampanjeperioder må det beregnes noe lenger leveringstid. Ved utsolgte varer kan leveringstiden være opptil 2 uker Om det tar det lenger tid enn normalt, er vår målsetting å gi beskjed om dette via e-post eller telefon. For mer nøyaktig beskjed er det bare å sende en e-post til vår e-postadresse oppgitt ovenfor. Kjøper vil få beskjed på e-post når ordren er behandlet/sendt.

For digitale produkter skjer leveringen umiddelbart (i løpet av minutter).

FRAKT OG GEBYRER

Systemet beregner frakt automatisk. Ved ordre over Kr. 1500,- sendes varer fraktfritt. Eventuelt kan ekstra gebyr forekomme om kjøper velger en annen betalingsmåte enn de som kan velges automatisk ved utsjekking i online-butikken (om kjøper for eksempel ønsker å sende direkte til vår konto). For øvrig tilkommer ingen andre gebyrer.

Selger påtar seg risikoen for produktene inntil de overtas av kjøper, det vil si når kjøper har produktene i sin besittelse.

Forsinkelse / utsolgt vare

Dersom leveringen av produktene blir forsinket, gis kjøper informasjon så fort vi har kunnskap om dette, sammen med informasjon om når levering kan skje, eller om produktet/produktene er utsolgt.

Avhengig av produktenes art og forsinkelsens lengde kan kjøper i visse tilfeller holde kjøpesummen tilbake, kreve levering, kreve erstatning eller heve avtalen.

BETALING

Selger bruker Klarna som leverandør av kasse. Dette innebærer at selger kan overføre kjøperens personopplysninger i form av kontakt- og ordredetaljer til Klarna slik at de kan håndtere transaksjonen. Kjøpers overførte personopplysninger blir behandlet i tråd med Klarnas egen personvernerklæring.

Betaling skjer ved den valgte betalingsmetoden i kassa. Du kan betale med kort, Vipps og faktura. Ved betaling via kort trekkes kjøpesummen når varen er sendt.

BETALINGSALTERNATIV

Valuta er i NOK. Priser vises med merverdiavgift (mva) inkludert.

Betaling skjer på følgende måter:

· Kredittkort (Visa/Mastercard)

· Vipps

· Faktura med 14 dagers betalingsfrist (Ved valg av faktura vil det belastes 35kr i fakturagebyr)

Kortopplysninger lagres ikke, og all kortinformasjon blir behandlet via SSL-kryptering.

Vilkår ved fakturakjøp

Personopplysninger behandles i henhold til gjeldende lovverk som beskrevet i vår personvernerklæring. Vår PSP (payment service provider) håndterer personopplysninger for å utføre kundeanalyser, identifikasjoner, kredittvurderinger og markedsføring.

PAKKER SOM IKKE BLIR HENTET

Pakker som ikke hentes innen 7 dager sendes automatisk tilbake til hemali. I dette tilfellet må kjøper betale returfrakt pluss et behandlingsgebyr på 200 Kr.

ANGRERETT OG RETURFRAKT

Kjøper har åpent kjøp i 14 dager i vår nettbutikk. Betingelsen er at varen kommer tilbake til oss i sin opprinnelige stand. Originalemballasjen og eventuelle merkelapper skal legges ved i returforsendelsen.

Hvis kjøper har fått feil eller defekt vare står vi for returkostnaden. I et slikt tilfelle vil tilbakebetalingen finne sted så fort vi har mottatt pakken i sin opprinnelige tilstand. Skader / mangler på pakken kan føre til reduksjon i refundering beløpet.

Unntak fra angrerett

Hvis forseglingen er brutt kan kjøper ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, som lyd- og bildeopptak (herunder CD-er, DVD-er).

Digitalt nedlastbare produkter

Ved kjøp av digitale, nedlastbare produkter som e-bøker, videomateriale, online kurs eller annet digitalt materiale, regner vi produktet som levert når kjøper starter nedlastingen / streamingen av produktet. Dette er det samme som å bryte forseglingen på et fysisk produkt og medfører tap av angrerett.

FORCE MAJEURE

Force majeure For alle avtaler gjelder vanlige regler om force majeure. Med dette forståes enhver leveringshindring som det ikke står i selgerens makt ved rimelige midler å unngå. Inntreffer force majeure, forlenges leveringstiden ved den tid leveringshindringen varer. Ved lengre varighet kan avtale heves helt eller delvis av en part som påviser at det ville ha urimelig virkning om parten fortsatt skulle være bundet.

ABONNEMENT

Abonnementer blir fornyet og trukket automatisk av det kortet kjøper benyttet da abonnementet ble bestilt. Ved oppsigelse må det sendes en e-post senest 3 arbeidsdager før utløpsdato av abonnementet. Hvis selger ikke har rukket å behandle kjøpers henvendelse innen utløpsdatoen og kjøper blir trukket fra sitt kort, vil dette refunderes.

TILBAKEBETALING

I tilfeller der kjøper har foretatt kontant betaling mot postoppkrav, tilbakebetaler vi beløpet til kjøpers kontonummer. Kjøper må derfor oppgi kontonummeret på returlapp eller gi denne informasjonen til vår kundeservice.

Av sikkerhetsmessige årsaker blir tilbakebetalingen kun gjøres til samme kort/konto som den opprinnelige betalingen ble gjort fra. Ved eventuell tilbakebetaling av kortkjøp krediteres kortet ved hjelp av et unikt referansenummer som identifiserer transaksjonen. Kortinformasjonen er altså ikke blitt lagret hos selger. Retur kan ikke sendes som postoppkrav eller etterkrav.

I fellesferien kan behandlingstid ved retur være noe lenger.

REKLAMASJON

Ved reklamasjon følges norsk lov. Nedenfor gis en rask forklaring. For mer detaljer, kan kjøper se forbrukerkjøpsloven.

Hvis kjøper mottar en defekt eller feilsendt vare må selgers kundeservice kontaktes så snart som mulig, men ikke senere enn 14 dager etter oppdagelsen ved skade. Selger står for fraktkostnaden ved feilsending og reklamasjon.

Dersom det foreligger en eller flere mangler ved produktet, må kjøperen innen rimelig tid gi melding om at reklamasjonsretten ønskes å tas i bruk. Reklamasjonsretten gjelder minimum to måneder og maksimalt 2 år fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen eller burde ha oppdaget den.

Hvis kjøper ikke reklamerer i tide, tapes retten til å gjøre mangelen gjeldende. Dette gjelder ikke dersom selgeren har opptrådt grovt uaktsomt eller for øvrig i strid med redelighet og god tro. Retten til å gjøre mangelen gjeldende kan også tapes etter foreldelseslovens regler om foreldelse som normalt sett er 3 år.

Når vi har godkjent reklamasjonen, hender ett av følgende:

· Hvis det er mulig å reparere varen reparerer vi varen for deg, evt. avtales en annen løsning.

· Du får en ny identisk vare.

· Du får tilbake pengene du har betalt for varen.

LOVER OG TVISTER

Kjøp gjennom hemali.no blir i første rekke styrt av Angrerettloven og Forbrukerkjøpsloven. Mer informasjon om dine rettigheter og plikter som forbruker finner du hos Forbrukerrådet.

PERSONOPPLYSNINGER

Alle personopplysninger behandles i samsvar med hemali sin personvernerklæring.

Du har rett til å ta del av opplysningene som er registrert om deg. Du har alltid rett til å forlange at hemali skal fjerne eller korrigere opplysningene som finnes om deg. Ved å godkjenne hemali sine kjøpsvilkår, samtykker du i vår personvernerklæring.

NYHETSBREV

Når du gjør et kjøp hos hemali, blir du automatisk påmeldt våre nyhetsbrev hvis du ikke huker av boksen for dette. Du kan når som helst melde deg av.

MINDREÅRIGE

For mindreårige (barn under 18 år) må foresattes godkjenning foreligge før kjøpet kan fullbyrdes.

TRYKKFEIL

Selger reserverer seg for trykkfeil og feil prissetting på nettstedet, og av den årsak kan ordre avvises.

Hold deg oppdatert på eksklusive tilbud og nyheter med nyhetsbrev fra Hemali.

usercartcrossmenu
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram